Jūs esate čia

Sveikų akių elementorius

Sveikų akių elementorius

„Akys - mūsų sielos veidrodis" - tvirtina Rytų išmintis. Ar mes tikrai skiriame pakankamai dėmesio, ar pagarbiai elgiamės su šiuo savo sielos veidrodžiu?

Norintiem, kad akys būtų visiškai sveikos, labai reikalingi vitaminai A ir E. Taigi jeigu norite apsisaugoti nuo kataraktos ir kitų akių ligų:

  • Kasdien suvalgykite po 2 apelsinus ar kivius - taip gausite pakankamą vitamino C dienos normą. 
  • Valgykite miltų produktus su sėlenomis - juose gausu vitamino E. 
  • Kasdien suvalgykite po 2 morkas - tai yra vitamino A šaltinis.

Be to saugokite akis nuo ryškios saulės šviesos, nešiokite akinius nuo saulės ne tik vasarą, bet ir kitais metų laikais, kuomet įkyriai spigina saulė.

Mėgstantiems skaityti, primename:

  • Ikimokyklinio amžiaus vaikui galima be pertraukos skaityti 15-20 minučių. Po to būtina pailsėti. 
  • Negalima skaityti gulomis. Gulint labai padidėja akispūdis, į akių audinius suplūsta daugiau kraujo, bet pablogėja jo ištekėjimas. 
  • Atstumas nuo akių iki knygos turi būti 35-40 centimetrų. Geriausia knygą laikyti pasvirusią 45 laipsnių kampu. Kuo arčiau laikoma knyga, tuo didesnis krūvis tenka akims. 
  • Draudžiama skaityti važiuojant, nes atstumas tarp akių ir knygos nuolat kinta.

Tiems, kurie daug laiko praleidžia prie kompiuterio, vertėtų žinoti:

  • Atstumas nuo akių iki monitoriaus turi būti 70 centimetrų. 
  • Atstumas nuo akių iki klaviatūros turi būti 30-40 centimetrų. 
  • Kompiuteriu patartina dirbti ne ilgiau, kaip tris valandas per dieną. 
  • Rekomenduojama naudoti skystųjų kristalų monitorių, kuris mažiau spinduliuoja, todėl ir mažiau kenkia akims. 
  • Kas 15 minučių intensyvaus darbo kompiuteriu pailsinkite akis. 
  • Kuo dažniau mirksėkite, nes žiūrint į monitorių labai sausėja akių gleivinė

 

"Sveikatos langas" 2009 liepa