Jūs esate čia

Kad akys sublizgėtų

Kad akys sublizgėtų

Gyvenime ne kartą esame sutikę tokių žmonių, kurie tiesiog užkeri aplinkinius, akimirksniu įsigyja draugų ir visur yra mėgstami. Šių žmonių žavesį išduoda spindinčios akys ir guvus žvilgsnis.  Kitų žmonių žvilgsnis visada blankus ir niūrus. Jiems sunku visur, kur tik reikia megzti kontaktus: ir asmeniniame gyvenime ir darbe.

Flirtuojant viliojančiu blizgesiu akys dega neatsitiktinai. Taip suplanavo gamta.

Ir vis dėl to akis galima"priversti" spindėti. Taip nusprendė JAV mokslininkai , įvertinę naujausius tyrimų rezultatus.

 Akys godžios

     Iš visų jutiminių organų akys aprūpintos plačiausiu transporto kelių tinklu, kuriuo į jas patenka maitinamosios medžiagos. Kad ir lengviausia suerzinus vegetatyvinę nervų sistemą, pavyzdžiui: maloniai šnekantis apie atostogas, flirtuojant, aptariant stulbinančius planus, streso hormonai nukreipia į akis milijardus vitaminų ir kitų medžiagų, nuo kurių akys užsidega gyvybingu spindesiu.  

     Tačiau naudodamos tiek daug maitinamųjų medžiagų akys tampa labai jautrios laisviesiems radikalams. Mokslininkai nustatė, kad per parą kiekvieną kūno ląstelę laisvieji radikalai puola iki dešimties tūkstančių kartų. Todėl akies lęšiukui ir tinklainei reikia antioksidantų - vitaminų C, A, E ir seleno. Jie suteikia žvilgsniui aštrumo, taip pat kovoja su visų rūšių ligomis. Be šių medžiagų akys blanksta: paskutiniai maitinamųjų medžiagų resursai išnaudojami tam , kad tiesiog matytumėte, t.y. tik išlikimo tikslais.

 Kuo jas maitinsime?

      Kuo tamsesnės spalvos daržovės, tuo daugiau jose yra vitamino A, todėl jei norite, kad akys spindėtų, valgykite špinatų, brokolių, morkų, burokėlių, paprikų, moliūgų, t.y. geltonų, žalių, raudonų daržovių, abrikosų ir kitų panašios spalvos vaisių. Vitamino A turi ir kepenys, riebus pienas, grietinėlės sviestas, kiaušiniai, sūris žuvų taukai. Daugiausiai vitamino A yra morkose, kurias reiktų valgyti tarkuotas ir apvirtas su trupučiu augalinio aliejaus. Aliejuje yra ir organizmui būtino vitamino E. Jo taip pat yra grietinėlės svieste ir sojų aliejuje, graikiniuose ir žemės riešutuose, daigintuose kviečiuose, kiaušiniuose, piene.  

Vitaminas C

      Vitamino C turtingi švieži apelsinai, obuoliai, citrinos, greipfrutai, avietės, kiviai, šeivamedžio kaulavaisiai, gervuogės ir šių vaisių ir uogų sultys. Ne mažiau šio vitamino turi burokėliai, svogūnai, žalieji žirneliai, pomidorai, kopūstai, bulvės, artišokai, šparagai, kaliaropės, sojų pupos.

     Kuo ilgiau vaisiai ir daržovės yra laikomi, tuo mažesnė juose esančios askorbo rūgšties koncentracija. Vartojimui paruoštos salotos plastikinėse pakuotėse paprastai turi daugiau kenksmingų ir nuodingų medžiagų nei vitamino C.

Selenas

Seleno turtingi nevalyti grūdai, alaus mielės, kepenys, inkstai, liesa mėsa, žuvis, moliuskai, pieno produktai.

Judrus gyvenimo būdas - turizmas, gimnastika, iškylos su dviračiais, pasivaikščiojimai - aprūpina akis deguonimi ir suteikia akių obuoliams baltumo.

Fiziologai taip pat rekomenduoja kiekvieną dieną penkias sekundes žiūrėti į saulę. Toks žvilgsnis stimuliuoja medžiagų apykaitą akyse ir stiprina jų apsaugines sistemas.

O jei jūsų akys sausos, saugokite jas nuo sauso oro, dūmų, vėjo, nepamirškite dirbtinių ašarėlių ir kuo dažniau miksėkite.

 

Daugiau informacijos www.sveikas.lt